20. august 2008

Poteten min

Jeg er glad i poteter - veldig glad i dem! Jeg er et middagsmenneske, og poteten kan brukes til så mangt. Ja, har du egentlig tenkt over hvor mye du kan bruke den til? Jeg er glad jeg får tak i poteter i Bamako også :)

Min potetfavoritt er ikke Kerrs Pink, Beate eller noen av de andre du finner i de brune posene på Rema eller Rimi. Nei, min favoritt er Jon Ivar! Han kan nemlig brukes til enda mer enn de andre potetene. Som bussjåfør, lastebil- og trailersjåfør, agronom og ingeniør i landsbruksteknikk, som kjøkkentegner og kyrkjeverge, som administrasjonsleder og økonomisjef, som bygningsmann og ungdomsarbeider, som prosjektleder og misjonær - så kan han brukes til svært mye. Og folk bruker ham! Jeg lurte en gang (halvveis irritert) på hvorfor min mann alltid blir involvert i noe. Da fikk jeg som svar fra en venn: "Det blir sånn med den som har bred kunnskap og et stort hjerte".

Og i dag er dagen for å feire min potet! Ikke for alt han kan brukes til, men for den han er!! Gratulerer med dagen, Jon Ivar. Takk for ditt store hjerte! Vi er mange som er masse glad i deg!!

Bursdagsklem fra en stor, to halvstore og to små i Bamako, Oslo og Lyngdal

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Gratulerer med dagen fra Mongolia. Vi er også glade i poteter:)

Hilde og Kai Ove

Anonym sa...

Hipp hurra for onkel Jon Ivar som det var så kjekt å treffe i sommer! Takk for tur på bananen, i båten og ikke minst i Jesus-tilhengeren:) Du er en morsom onkel. Klemmer fra Tuva, Vilde og Olve

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Reknar med den blir feira med poteter (chips).

Anonym sa...

Gratulerer med dagen. Hell og lykke!
Edgar