18. desember 2008

Tanker fra et klasserom

Siste skoledag i 2008 er over. I dag var det skoleavslutning med div program og besøk i nabolaget. Jeg kan se tilbake på enda et rikt halvår sammen med kollegaer og elever ved Bamako Christian Academy. Jeg har fått det privilegiet å undervise i 1.-2. klasse et par timer hver formiddag (etter nyttår øker dette til fem timer hver dag), og jeg føler meg rik.

Hver morgen denne høsten har vi hatt en time "Bibel", og i 1.-2. klasse har vi disse månedene gått gjennom historien til menn og kvinner som Moses, Josva, Daniel, Job, Ester og Elija. Vi har sett hvordan Gud har ledet dem på forunderlig vis og tatt vare på dem i alle ulike situasjoner de kom opp i. Bare det at det på timeplanen står "Bibel" er stort i seg selv, men at vi i disse timene får lov til å fortelle det som står i Bibelen, anvende det på vår situasjon og fortelle elevene at Gud er likedan i dag, det er enda større. Ved å forberede meg til disse timene, har jeg fått så uendelig mye igjen selv. En sang som har vært elevenes favoritt de siste ukene, er sangen nedenfor som kan synges på melodien Ro, ro, ro din båt. La det være min hilsen fra klasserommet mitt til deg i dag.

1.Trust, Trust, Trust in God
Each and every day
Life can be so happy when
We trust Him every day.

2.Trust, Trust, Trust in God
In all you do and say
God will know; He will say
You trusted me today.

3.When Elijah trusted God
Ravens brought him bread
The widow's jar stayed full of flour
Just like God had said.

4.Like Elijah, Trust in God
For He will provide -
All you need to live for Him
And blessings multiplied.

5.Trust, Trust, Trust in God
Each and every day
Life can be so happy when
We trust Him every day.

Ingen kommentarer: