5. oktober 2007

Fotball i gata

I dag har jeg fått meg nye venner i gata vår. Flere gutter sparket fotball utenfor huset vårt. Jeg spurte mamma om hun kunne spørre for meg om jeg kunne få være med. Og det fikk jeg! Jeg henta ballen min også, og alle ville spille med den. Plutselig var vi sikkert 20 stykk som spilte sammen. Jeg fikk lært meg ett ord på bambara, og det var unnskyld, for vi kom hele tiden borti hverandre.

Ladji, som går i 6. klasse, kom og spurte om jeg ville være kameraten hans! Og det ville jeg!! Han tok meg med hjem til seg, og jeg fikk hilse på mora hans og en veldig gammel dame som sikkert var bestemora hans. Ladji bor rett over gata for oss, så vi kan se inn til ham når vi går ut av porten vår. Huset hans kan du se litt av rett bak taxien. Det er forresten den taxien vi tar til skolen hver dag. Ladji er han som har ei stor, gul skjorte på seg på bilda.

Jeg gleder meg til i morgen, for da skal vi fortsette å spille. Da skal vi også spille klinkekuler, for det er det mange her som har! Jeg er glad for at jeg tok med mine kuler til Afrika.

Hilsen Håvard

Ingen kommentarer: