19. desember 2007

Velsignelser på løpende bånd

Jeg er fylt av takknemlighet - igjen.

Som skolebarnsmor tenker jeg av og til på hva barna våre går glipp av ved å ikke gå på skole i Norge, men i dag sitter jeg takknemlig tilbake og ser alt det barna våre har fått også denne måneden som de IKKE ville ha fått om de var i Norge.

I går hadde vi en aldeles flott juleavslutning på skolen med ulike element som gjorde dagen unik for både elev og lærer. Vi startet med fellessamling med julebudskapet i fokus, og den ene julesangen etter den andre strømmet ut i rommet av glade barnestemmer. En av lærerne hadde laget ett pepperkakehus til hver elev på skolen (!), og pynting av dette huset var en aktivitet som ungene storkoste seg med. Rektor annonserte på slutten av dagen vinneren av pepperkakehuspynting, og den flinkeste konditoren var Hanne!! Vi hadde også volleyballkamp mellom elever og lærere, pizza og videoframvisning av vårt eget julespill. Før vi gikk hjem fikk alle elevene på skolen hver sin fylt julesokk fra søndagskolebarn i Amerika. Jeg hadde to strålende fornøyde barn med meg hjem i går.

I løpet av dagen fylte også elevene juleposene som de selv hadde pyntet, med ulike matgaver til dem som bor i skolens nabolag. Det var flott å se gleden elevene hadde ved å gi til dem som har litt mindre enn oss, og det var kjekt å se takknemlige ansikter som lyste opp når elvene delte ut sine gaver. Dette gav meg et litt annet perspektiv på jula enn det overfylte handlesentre og varme kortterminaler kan gi meg.

Jon Ivar er vel hjemme igjen. Og nå sitter vi bare og venter på at flyet med julegjestene våre skal lande slik at vi kan kjøre ut til flyplassen og hente dem :)

Irene

Ingen kommentarer: