18. november 2007

Fest tre dager til ende

Jeg vet at jeg har flere venner og søskenbarn i Norge som følger med meg på bloggen vår, så da smetter jeg inn mellom pappa sine reisebrev og forteller litt fra bursdagen min.

Jeg har feiret i tre dager, så nå er jeg vel fornøyd (og mamma er bra sliten). På den ordentlige dagen min var det bare Håvard og mamma som var hjemme. Jeg fikk mange fine gaver på senga. På skolen hadde vi "career day" den dagen. Det betydde at alle skulle kle seg ut som et yrke de likte godt. Jeg var frisør og hadde utstyrt meg godt. Vi er to jenter i 1. og 2. klasse (og enda flere gutter), og begge jentene har bursdag samme dag!! Mamma hadde bakt sjokolademuffins som jeg hadde med, og mamman til Sarah kom med en stor, flott kake, som vi delte med hele skolen. Rektor kom med bursdagshatter, så det ble en skikkelig bursdagslunch for hele skolen. Det er ikke hver dag at to jenter har bursdag samme dag, sa de :)

Fredag ettermiddag hadde jeg selskap for skolevennene mine. Vi hadde mye gøy. Stolleken kunne alle fra før, enten de kom fra Norge, Amerika eller Ghana, men Bjørnen sover var ny for dem. De syntes den var kjempegøy og sang med - på norsk!

Det var ikke så lett å ha familieselskap med slekta mi på andre siden av Sahara, men jeg har en stor misjonærfamilie her i Mali, og de kom på besøk søndag ettermiddag. da lekte vi enda mer, spiste enda flere kaker og jammen fikk jeg enda mer gaver også. Jeg har hatt en knallbra 7 års feiring. Det går godt an å ha bursdag i Afrika. Jeg gleder meg allerede til neste gang;)

Takk til alle som har sendt meg hilsen, enten på bloggen, på mail, i posten eller på telefon. Jeg har hørt at det var et bilde i avisa også, men det får jeg ikke se før om en måned. Ting tar tid i Afrika....

Hilsen Hanne


Ingen kommentarer: