3. november 2007

Gratulerer Flatene skule!

Det hender jeg er innom lokalavisene der vi har bodd i Norge, og i går var det en kjekk nyhet som møtte meg på Firda.no. Skolen som jeg har vært tilsatt ved i åtte år, og som både Øyvind og Håvard har vært elev ved, har blitt utnevnt til demonstrasjonsskole. Jeg vet det ligger mye arbeid bak dette, og jeg kan bare gratulere mine tidligere kollegaer på Flatene for hva de har fått til!! Irene

Følgende er sakset fra Firda si heimeside:

Flatene skule skal inspirere heile Norge

Flatene skule i Førde er nemleg éin av seks skular som er utnemnde til å bli nye demonstrasjonsverksemder. Det vart gjort kjent av kunnskapsminister Bård Vegar Solhjell under Landskonferansen til Utdanningsdirektoratet i kveld.

I grunngjevinga for utnemning av nye demo-skular heiter det følgjande om Flatene-skule:

"Flatene skule har i lengre tid arbeidet systematisk og målrettet med skoleutvikling. Den kan vise til et grundig arbeid med ny læreplan tilpasset skolens lokale forutsetninger. De lokale læreplanene, rutiner og regelverk gir klare forventninger til elever, foreldre og ansette og fungerer som et godt styringsverktøy for skolens ledelse. Ledelesen framstår som svært tydelig med stor vilje til åpenhet og viser både i søknaden og på skolens webside at skolen er transparent i forhold til omverdenen. Flatene skule bruker nasjonale og lokalt utvillet vurderingsverktøy for å skaffe seg kunnskap om elevenes læringsutbytte og om lærings- og arbeidsmiljø. Dette vurderingsarbeidet følges systematisk opp, blant annet ved hjelp av "norsktrappa" som er utviklet ved egen skole. Samarbeidet mellom hjem og skole er tydelig og strukturert."

(bildet er hentet fra skolens nettside: flatene.no)



Ingen kommentarer: