29. august 2007

Vel framme i Mali

Vi er nå vel framme i Mali. Turen nedover gikk kjempefint. Håvard og Hanne storkoste seg på flyet fra Paris til Bamako med alle dets fasiliteter. På flyplassen ble vi møtt av norske misjonærkollegaer som kjørte oss til vårt nye hjem. Der ventet et veldekket kveldsbord. Temperaturen ute var på vår side, bare 26 grader :) Men veldig fuktig! Huset er stort, med en liten hage med basseng utenfor.
I dag var det velkomstfest for oss på misjonen sitt kontor. Vi ble møtt med sang og dans, videre varme velkomstord og bønn for oss nye. En sterk opplevelse! Et godt måltid mat fikk vi også. 18 nasjonale arbeidere hadde møtt fram for anledningen. Ekstra kjekt var det å møte igjen tre av de nasjonale medarbeiderne som vi kjente fra Ouaninou.
Nå skal vi bli guidet rundt i byen og få den første lille smakebiten av hovedstaden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,

Fint at dere er vel framme og at dere fikk en god velkomst. Dere bor vel ikke så langt fra SIL, eller hur? Nyt dagene og hils til kjente.

Edgar

Anonym sa...

Kjekt at dere er fremme! Vi er ogsaa fremme, i Massy... Holder paa aa komme i orden, og ser frem til aa begynne paa skolen paa mandag!

Anonym sa...

hei, det huset så ikke så værst ut..får ikke komt meg inn på skype så ofte.. mye som skjer og så må jeg bort med datamaskinen og sist gang jeg prøvde kom jeg ikke inn på internett men prøver sikkert igjen.. håper dere har det bra

mvh deres beste sønn

Torbjørn sa...

I motsetning til min yngre broder er eg ein del på skype, og venter på å sjå "Irene og Jon Ivar har akkurat logget på" nederst i skjermen... Det skjer ikkje så ofte for å sei det sånn :p

T

Jon Ivar sa...

GAMST
Takk for kommentaren, ja vi bur tre hus bortanfor SIL, på motsett side av den amr. skulen. Elles har vi allereie starta med å helse og skal gjere det tilbake frå Narena og Gédéon (i alle fall).

AUKAN
Takk, kjekt å høyre det er vel framme! Lukke til med fransken!

ØYVIND
Takk! Skal legge ut bilder av huset så de ser litt meir seinare. Vi har ikkje internett heime så vi er ikkje så mykje på SKYPE vi heller, enno! Skal bestille i dag:) Håpar det i alle fall. Det pissregnar så eg veit ikkje om eg vil ut :(

TORBJØRN
Flott! Men no er det du som ikkje er ikkje er inne på SKYPE. Er på kontoret fram til kl 1800 (norsk tid) men har gløymt ekstern mikrofon og pluggar så det blir litt støy.