21. august 2008

Skolestart

Nå er sommerferien helt over. I dag begynte vi på skolen igjen. Første timen var hele skolen samlet til en bli-kjent-time. Det var mange nye lærere og enda flere nye elever. Nå er ikke jeg og Hanne de eneste norske. Nå er vi faktisk 7 norske på skolen vår!

Jeg har begynt i 5. klasse. I år er vi tre gutter i klassen. Josh fra USA og Sam fra Elfenbeinskysten og så meg. Det var kjekt å treffe alle de andre på skolen igjen. Flere av vennene mine har jeg lekt med før skolen begynte. Det verste i dag var at vi begynte med "spelling" igjen og hver uke må vi ha en prøve som viser om vi klarer å skrive ordene riktig. I noen fag er vi sammen med sjette klasse. Alle elevene har 8 timer hver dag. Vi begynner kl. 07.30 og er ferdig kl. 14.15 Det var bra at vi begynte på skolen en torsdag for da er det fort helg :) Håvard

I dag begynte jeg i tredje klasse. Jeg er eneste tredjeklassing på skolen så jeg får være sammen med fjerde klasse i alle timene, men i noen fag har jeg mine egne bøker. I fjerde er de fem elever og det er Larissa fra Tyskland, Zala fra Ghana, Kristoffer fra Norge og Danny og Josiah fra USA. Læreren vår heter Miss Soule. Det var kjekt å få to venninner i klassen. Larissa bor så nærme meg at vi kan gå til hverandre :) Det var gøy å begynne på skolen igjen. Jeg fikk mange nye bøker, men vi fikk ikke lekser den første dagen. I år skal jeg og Håvard begynne med fransk på skolen noen ganger i uka. Det blir spennende og så blir det lettere å snakke med alle barna i gata vår. Hanne

1 kommentar:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.