15. mai 2008

Kuhjerte og andre hjerter

I science har vi hatt "kroppen vår" som emne nå og alle i klassen min måtte velge noe som vi skulle undervise de andre elevene om i science. Vi skulle rett og slett være lærer i en time.

Jeg valgte hjertet. På biblioteket vårt fant jeg flere bøker om hjertet så jeg hadde litt av hvert å fortelle. Visste dere at hjertet pumper 7000-8000 liter blod hver dag?

En lærer på skolen hadde et kuhjerte i fryseren som jeg fikk låne for å vise til klassen. Det syntes de var veldig spennende.

De måtte også gjøre en test på hvordan pulsen vår forandrer seg når de hadde hoppet og løpt i ett minutt. Det var litt vanskelig å få de til å høre etter etter at de hadde løpt sånn. Men noen fikk se at modellkittet på håndleddet beveget seg en del etter løperunden.

Det var litt gøy å være lærer men jeg slulle ønske de ikke bråkte sånn på slutten av timen.

Hilsen Håvard

Ingen kommentarer: