18. januar 2009

Lenge siden sist

Ni dager siden forrige innlegg kan vel gjerne kalles lenge siden - men alt er jo relativt i denne bloggverden. Hva har jeg da å berette fra Bamako?

- at jeg fra nyttår er tilbake på fullt med undervisning på BCA i 1 st and 2 nd grade
- at jeg fra samme stund bare har ansvar for tre globalskoleelever på kveldstid (norsk, samf. og RLE)
- at det var semesterslutt på skolen på fredag, med der tilhørende mye prøver på ungene den siste uka
- at jeg som mor er "sliten" av alle leksene og karakterjaget mine barn er omgitt av hver dag
- at jeg som lærer sliter med å sette karakterer på arbeidet til mine små elever, for jeg vet de tar til tårene om de ikke får 100% og en A
- at influensaepidemien har inntatt klasserommet og traff læreren med et smell på fredag
- at det var godt med helg på tross av at jeg på lørdag måtte 3,5 timer på jobb for å bytte klasserom (nå er jeg tilbake i det klasserommet jeg hadde i fjor)
- at jeg er lei meg for at jeg ikke kan være med på åpningen av nye Salem denne helga
- at kaninungene er blitt så store nå at det er på tide å se etter nye hjem til dem
- at månen i Bamako er rød natta gjennom og sola har gjemt seg det meste av dagen
- at vi må lukke vindu om natta fordi det er så kaldt (helt ned i 23 grader inne)
- at jeg har nedtelling på timer til Jon Ivar kommer hjem igjen (har vært borte 10 av 15 dager nå)
- at jeg synes det er litt kjedelig med enveiskommunikasjon med folk rundt i verden
- at jeg lagde raspeballer til mine barn før helga
- at jeg synes det er vanskelig å holde meg unna finn.no/boligsøk og enda vanskeligere å vite hvor jeg skal søke

Nei, ikke noe av dette synes særlig interessant, men det er hverdagen akkurat nå. Jeg sparker ballen videre til han som er i Abidjan. Han har gjerne annet stoff å berette om (bortsett fra at jeg håper han også teller timer til vi møtes igjen :)

Ha en fin søndag! Irene

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Irene!

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.
Enveiskommunikasjon blir det nok lett når en er her, tror jeg. Og jeg forstår godt at det kan være fristende og frustrerende å sjekke på finn.no...

Ellers så håper jeg at influensaen slipper taket, og at dere kan kose dere med noen av de "ikkeakkuratoscarpotensiale" filmene vi var innom med :)

Jon Ivar sa...

Takk for oppmuntringer fra Sebenikoro (forstad til Bamako). Dere redda dagen for Håvard og Hanne med Mulan 2, og jeg har noe å glede meg til i kveld :)
See you!

Marit sa...

Jeg setter iallefall pris på bloggen og oppdateringer - selv om jeg "kjenner" dere og dere "ikke kjenner" meg.

Anonym sa...

Hei, hei!
Det er tydeligvis flest hverdager, travle sådanne, hos dere også!! Stå på! Blir spennende å se hvor dere slår dere ned i sommer, lykke til med valget. Kjekt å følge med på bloggen deres. Send gjerne over noen pluss grader :-)