15. september 2007

4 th Grade

Vil dere ha et livstegn fra The Norwegian 4 th grader etter to uker på skolen? Espen hadde kamera med i dag og knipset i vei. Vi tok også skolebilde. Espen og mamma bytter på å være sammen med meg nå den første måneden. Det er jammen bra, for det er ikke alt jeg forstår, nei. Espen må forresten tre til både i musikktime og ved filmframvisning for å hjelpe læreren min når hun står fast.
I mattetimen i dag hadde vi først teori og så praktisk matte med klinkekulespilling. Det var så gøy at Espen og jeg fortsatte i kveld. Han bor hos oss nå mens han følger meg på skolen.

I dag var det avskjed for en lærer som i neste uke reiser tilbake til Canada. Hanne sin lærer hadde bakt en kjempeflott kake som gikk ned på høykant.



Vi er fire gutter i klassen min, Josh fra Alabama, Hanakouna fra Etiopia, Sam fra Elfenbeinskysten (adoptert av am.misj.) og så jeg fra Norge da. Jeg synes fortsatt at friminuttene er det beste med skoledagen. Jeg spiser fort opp maten min og spør så læreren min om jeg kan gå ut og leke.

Vi blir ganske svette ute. Det er godt å kunne bade når vi kommer hjem fra skolen. I går kom det forresten et voldsomt uvær mens vi var på besøk hos Eline. På veien hjem lå det flere trær som var falt ned, og i bassenget vårt lå det en stor grein. Klesvasken til mamma var blåst ned, og i stua var det fullt av rødt støv. Strømmen var gått da vi kom hjem, men det ble ganske koselig med stearinlys inne.


Vi hadde om gjenbruk og resirkulering i dag. Mamma hadde med seg en norsk, lilla lakerol dropseske på skolen på tirsdag. Den ble tom i løpet av dagen og dermed kastet i søppela. I dag så vi ei lita afrikansk jente i huset ved siden av skolen som lekte med en norsk, lilla lakerol dropseske... Det må vel være gjenbruk?

Jeg skulle begynne på baseball denne uka. Det var kjempegøy å spille, men etterpå fikk jeg vite at det var fullt, så det er ikke sikkert jeg får gå der mer før om to måneder. Da begynner det ny gruppe.

Hilsen Håvard

Ingen kommentarer: